Tuesday, October 18, 2011

Bermulanya kehidupan di Bumi Aceh

bermula kehidupan di bumi Aceh..byk perkara yg harus aku belajar disini..aku melihat kebudayaan org2 disn..yg prtama aku melihat cara brpakaiannya..kebyakn wanita2 Aceh suka br-skirt..dan mereka sungguh peramah..cara pergaulannya sedkit bebas diantara student2 disni dn mereka suka berdebat sesama mereka...namun tidklah trlalu sukar untuk membiasakan diri dgn keadaan disini..nmun makanan mereka perutku masih belum dapt biasakan diri...blh dikatakan kebanyakan makann mereka pedas2..dan kuih mereka manis2 (ex: kuih raya)..pengajian disini sedkit sukr utk aku jalani, namun harus kuatkn smangt dan terus berusaha..aku anggap ini adalh cabarn utk aku terus brjuang di bumi yg asing bg aku...sungguh aku sudah sedikit mengerti dan memahami cra pmbelajaran mrk dan cuba utk sesuaikan diri...kedatangnku disini utk mengaut ilmu sdaya mampu dan akn dikongsi utk masyarakt ku di Malaysia..InsyaAllah....semoga aku mmpu terus jalani perjuangnku disini dgn dpermudahkan Allah..aku hanya bersandar padaNya...

No comments:

Post a Comment