Thursday, January 10, 2013

kita sentiasa mengharapkan yg terbaik


Assalamu'alaikum.. muning olls.. peace yo! ^_^  hr ni xde kuliah.cncell...berita nilah yg ditunggu..ha3 (dasar pemalas, kn?)huhu apela nk jd ngn aku nie..xbrubah2 dr dulu..jgn tiru prangai cm nie..huhu
tau x, aku ade berita gumbira.. aku dapt ank buah baru.. twins plak tu.(ade jgk yg mewarisi aku nieh..hehe)..tahniah utk abg aku n my sis in lw..! moga nnti jdi anak yg solehah. in sha Allah... kita sntiasa mengharapkan yg trbaik kan? dalm ape keadaan sekalipun.. tp kita jgk harus tahu, bhwa Allah lebih tahu ape yg trbaik buat hamba-hamba-Nya. yg penting kita berusaha dan jgk brtawakkal..kita rancang, Allah jugak merancang, tp perancangan Allahlah yg terbaik..
beberapa hari nie, dalam aku mndapat berita gmbira, namun dlm pada tu jgk, hatiku dilanda kesakitan..ntahla, mgkin ini ujian, mgkin ini adalah kelemahan dan kesilapan aku sndiri.. sebenrnya aku sndiri xmengerti, apakah salah aku atau semua ini hnyalah suatu kesalahfahaman... ingin brtanya pada tuan empunya diri, sungguh diri ini malu.. lalu aku mengalah pd kata hati, mungkin aku yg brsalah.. aku lah punca atas apa yg trjadi..moga kemaafan yg ku hulur diterima dngn ht yg lapang..moga kalian memaafkan kesilapan aku yg mungkin pd waktu itu aku tidak sedar akan keterlanjuranku... sesungguhnya Allah yg lebih mngetahui..trkilan, sakit hati, sedih, trluka, kecewa, semua mnjadi satu..tangisan, esakanku pada semua itu, moga Allah mnngerti..sesalan, moga dapat keampunan dariNya dan dituntuni hatiku dan setiap perjalanan langkahku...malu, sungguh aku malu..utk brhadapan entahkan bagaimana..serasa ingin ku sorok wajah ini kepelosok dunia agr tiada trlihat di pandangannya....
namun, diri aku harus kuat dalm brdepan dgn semua ini..semua org prnah buat silap, dan tiada seorang pn yg trtinggal.. mngakui kekhilafan diri, dan berusaha mmperbaiki diri kearah yg lebih baik, adalah suatu hal yg tidak merugikan... bersabrlah Fatihah utk sedetik lgi... masamu psti akan tiba utk meningglkn bumi ini..melangkah ke alam baru, menyibukkn diri dgn tanggungjawab yg baru.. moga dikuatkan kaki utk terus melangkah.... jika dulu aku mrasakan cinta itu mnyakitkan, utk wktu sekrang ini jgk, hati aku tetp merasakan bhwa cinta itu tetap menyakitkan..mungkin belum masanya utk aku merasakn manisnya atau mungkin cintakan manusia itu memng suatu hal yg bisa mncederakan diri... biarlah waktu yg menentukan..krn takdir Allah tiada siapa yg tahu krn itu adalh rahasia-Nya... mungkin krn memndang pada org yg salah, atau mgkin ini adalh ujian, Allah lebih tahu.. sekurang2nya, Allah masih menyelamtkn diri ini dr melakukn prkara-prkara mksiat dan menguatkn jiwa ini utk menempuh semua ini.. sekurang-kurangnya ht ini masih trjaga dlm mngharap pd yg belum pasti.. kita sntiasa mengharpkan yg trbaik, tp kita juga harus berusaha mnjadi yg tbaik... semoga kita mndapatkan yg trbaik.. ^_*
*pg ni hatiku retak seribu.. kekecewaan xkn mmbawa apa2.. tp bawalh kekecewaan itu pd penyesaln krn telh brdosa pada-Nya...*

No comments:

Post a Comment