Thursday, March 28, 2013

Tersedar... Teguran yg sangat bermakna


Bismillahirrahmanirrahim.. Alhmdulillah.. ucapan syukur ku pnjatkan kpd Ilahi di atas nikmt yg diberikan... dlm kehidupan aku, xpernah aku mrasakan sesuatu yg bisa mmbuat hati aku tersentuh yg trsngat mendalam.. aku sgt brsyukur... dan brterima kasih. teguran darinya yg sgt brmakna.. sekian lama aku mnnti, seseorang yg mnegur aku krn keihlasan, atas dasar dkwah dan trbiyyah.. sudah lama rasanya aku xmrasai semua ini.. hati aku yg kering seoalh dibasahi air keinsafan dgn kehadirannya yg sbenrnya tdk prnah trlintas di fikiran aku.. dia org yg prnah mnjadi kekaguman aku hingga saat ini.. dr dulu.. sekalipn aku tdk prnah mengenali dirinya scara baik dan dekat.. aku hanya prnah meliht dia beberapa seketika, dan sememngnya dia adalh org yg dikagumi, di hormati ramai org. aku sudh lama mnanti, hadirnya seseorang yg ikhlas utk mmperbetulkan diri aku, menegur stiap ksilapan aku.. akhirnya dia lh org yg prtama yg dtg kepada aku dgn ikhlas dan rasa tanggungjawab, mmberi nasihat dan dorongan...  aku sangt brsyukur Allah titipkn seorang sahabt utk mngingatkan aku, mngajarkn aku erti kehidupan ini. dia yg telh mmbuka mata aku.. masih ada yg brbeza! aku akn igt pesannnyer... aku muslimh, harus mnjaga diri.. dari fitnh, skalipun pd prkara yg 'kecil'.. krn aku brpurdah, aku harus pndai jaga diri, bl mntaliti masyarakt mlihatkan wanita brpurdh adalah wanita yg smpurna, sekalipn semuanya adalh mnusia yg lemh. tapi! itu bukn alasan utk kite trus mlakukan kesalahn yg sama.. dan jgn sesekali jauh dr usrah, jauh dr a usrah, diri akan rebah... aku akui itu smua... usrah adalh tunggk kekuatan.. kesedarn yg mula mnjalar ke lubuk hati aku, syukran jazilan us atas teguran yg ikhlas demi  dakwah dan agama, utk mmperbetulkn diri aku yg 'jahil' dan lemah, sekalipun  aku xtahu brapa lama aku mmpu utk istiqamah... moga trus ditetapkn hati dan iman... ya Allah tetapkan lh hati2 kami dijalanMu.. Amin...

No comments:

Post a Comment