Thursday, April 12, 2012

Peringatan dari Yang Maha Kuasa


tanggal 11/4/2012...pada waktu sekitar jam 4 ptg...gegaran berlaku...ya Allah, igtkn gegaran seperti kebiasaannya...bila terdengar jeritan dr sahabat2, baru aku sedar...gegaran kuat telh melanda...bergegas kami semua keluar dr rumh...tgk2, org2 kg dh memenuhi di tepi2 jalan..waktu tu aku n sahabt2 hanya igt Allah...igt kuaga..yg aku paling risau, mak aku...aku takut dia jatuh sakit..nk2 mk bru sembuh..Allah jer yg tahu masa tu..kemudian, kami diperintah utk lari ke masjid...yg sempt kami bw bersama hnya barang2 penting...yg aku sempt capai beg berisi visa, pasport, beg duit lptop..syukurlah smpai di masjid, memng dh ramai org2 berkumpul...saat paling gnting bl kami berlari berkeliaran naik ats tingkt dua msjid krn diberi perkhabarn air di dilautan sudh naik mencecah 6meter..ya Allah...saat tu aku igt mati...aku tkut seandainya aku mati amalku tdk diterimaNya...aku xdpt bayngkan keluarga aku d malysia...lbh2 lg mk aku..tp nasib baik, aku dpt col abg kt kl...mnerima kata2 semangat, menenanggkan hati yg sedang gundah...nasib baik mk aku xterlalu risau..semua mndoakn aku ngn adik aku disini...sangt berterima kasih juga kepada sahabt2 yg xlupa mendoakan keselamatn kami disini..aku ngn my twin, memng xdpt nk berenggang..aku tkut kehilangn...Allah jer yg tahu perasaan aku wktu tu...namun alhmdulillah semuanya selamt...cuma kami masih harus brjaga2..kami sempt bermalam di msjid..aku xdapat tdo...sepnjang mennti subuh, aku hanya duduk memerhatikan org2 disetiap penjuru..ade yg tdo nyenyk, xkurang jgk berjaga, brqiam...sekejp aku baring, namun keselesaan mmbuat aku xbetah utk tdur..mlm yg dngin brsama angin yg mnghembus..terasa hangat hingga ke tulng..menggigil aku menahan kesejukan..sedangkn temn2ku lena di buai mimpi...aku hanya mnjadi pemerhati, sekejp2, aku bukak kitabullah yg suci di dalam genggamanku, dan berzikir.. kedamaian yg kurasa.. lepas subuh barulah kami dibenrkn balik ke rumah...semoga semuanya selamat...semuanya ini adalh amaran dr Allah...peringatan drNya bg org2 yg ingin mngambil pelajaran...Allah sedang menegur kita utk sntiasa taat kepadaNya..utk tidak lalai dan leka dgn dunia...ya Allah...ampunanMu sangatlah luas terbentang..ampunilah segala dosa2 kami..selamatkan kami dr segala bncana..peliharalh diri kami...kuatkan hati2 kami menerima segala ketentuan dan dugaanMu ya Rabb..ya Allah kepdMU kami berlindung..dariMu kami datang, dan kepadaMu jualah kami akn kembali..

No comments:

Post a Comment