Tuesday, April 3, 2012

Sesuatu yang xdiduga....



terkadang aku xmengerti dengan hidup ini....permainan takdir, aku btul2 trfikirkan...apa mksud semua ni?aku memang xtrduga bhwa dia kembali lg dlm hidup aku....aku igtkan itulah kata2 aku yg terakhir..namun ketentuan Allah xsiapa bisa melawan. sebenrnya aku brsyukur bl dia kmbali lagi mnjadi sahabat aku..sedang aku semakin tdk psti tentang perasaan aku sekarang..yg pasti, aku ign dia jd sahabat aku utk selamanya..aku ign mengikuti perkmbangan hidupnya..aku brsykur dan gmbira sgt meliht kehidupnnya sekarng walaupn dr jauh..perubahan yg ada pd dirinya, adalah suatu yg sgt aku bangga..aku cuma ign dia bahagia dgn pilihn hidup yg telh dipilhnya..aku brharap dia menemukan seseorng yg mmbahagiakannya...brsama dgn org yg dia sukai..yg bisa mmberikn mekar senyuman dr hati...dia tetp sahabt aku...walaupn byk prkara yg telh dtempuh..sudah beberapa kali trpisah dan brdiam diri...akhirnya kami brsahabat lg....aku pn xtahu apa sebenrnya semua ini..yg aku tahu, aku ign mnghargai prsahabatn kami...biarpun trlalu byk duka yg prnah trpendam..nmun aku tahu, bukn salh dia...malah aku sndiri keliru dgn perasannya, tindak tnduknya....ego? mngkin ya...hmmm biarkanlah ia trus mnjadi rhsia...aku xtahu dia pndang aku sebagai apa. dan sekarang aku xingn tahu lg...sebb hati aku sudh letih utk brtanya tentang prkara yg sama...tanpa suara, tnpa jawabn..hnya laungn prtanyaan yg trpendam di lubuk hti..dan sekarang aku hanya ingn mmbiarkan prsoalan itu trus prgi brsama kenangan lalu....biarkan mnjadi rhsia antara aku dan DIA...aku hanya brharap Allah trus memegangi hati aku...biarkan aku trjatuh pada wktunya....aku xign disaat aku dimiliki seorang imam dlm hidup aku, hatiku tlh dimiliki insan lain tnpa redhaNya...biarlah tajahudku trus brbicara tentng hati, biarlah tahajudku trus meminta pemilik hati yg telh dtakdirkan utk aku...memimpn aku, mmbawa aku ke jalanNya..aku ingin mncintai seseorang yg mncintai jihad utk agamaNya..mnanti mujahid cintaNya, bukn mujahid cinta makhlukNya semata.... i need sum1 who can hold my hand to going 2gether in Jannah...aku ingin mncintaimu krn agama yg ada padamu...




~are_kuygirl~

No comments:

Post a Comment