Friday, April 6, 2012

juz my opinion...(luahan hati actually..kui3)


tadi liqa' MIKSI,, memng tegang r ckit...rase germ jgk dlm hti nie..ntahla..aku xfahm r..knp org pndng remeh sal 1st aid..bukn ke bnde tu pnting..?aku pntang klu org ckp 'semua dh besar, dh tahu jg diri sndiri..' bley ke ckp cm tue..kite buat progrm, kita yg brtanggungjwb dlm semua hal..klu cm tu, wt pe de kd keselamatn?baik xyah..kn semua org dh besr, dh tahu jg diri...aku pelik r...mahl sgt ke nk sediakn bnde2 cm tue?bg aku, keselamatnlah antara yg trpenting yg harus dititik beratkn..memng klu kita pndang, bnde nmpk cm remeh jer...tp kta xtau klu nk jd bnde yg xdjangka..cntohla kan, de org sakit...wt kluar ubt angin, klu luka tjatuh ke ape?xkn nk taruk minyk angin?...klulah dorang tnye, xkn xde 1st aid?buknke tu suatu yg pelik..1st aid tu pnting utk kita bwk kemana2 jer..lbh2 lg dlm progrm..memng r dlm tu de ubat2 yg cm kebiasaannya..at least, kite dh sediakn bnde tu..at least nmpak cm kite ni dh brsedia brhadapn dgn kemungkinn..spatutnya kita kene lbih ckna bnde2 cm nie.nk2 mlibatkn org luar..aku ase mcm xlogik persatuan xde bnde ni..ase lucu..aku xfhm mcmmana dorang leh fikir bnde nie remeh..dan ade ke ptut ckp cm nie..'kite bukn nk pnjt gunung ke, bukit''lbh kurang cm tu r...eh, klu dh nk jd, xkira kt mne pun kita...dh siap ckp, klu dh tahu sakit, bawalh ubt masing2...mcm tu ker prcakapn seorng pemimpin yg brtanggungjawab..yg org bwk ubat, bwklah...yg xbwk? memngla kita nie bukn doc, at least kite leh bntu ape yg patut..xdelh nmpk kita nie cm ambil mudh jer hal2 keselamatn...bnde tu xrugi pn klu sediakan...aku xfahm r...ke salh pe yg aku fk?cm kebudak2kan? cam xmatng dlm brfikir?xkishla..tu yg aku rs..org lain xtau r pk cm ne..tp aku tgk ramai yg brsetuju bhwa 1st aid tu pnting..dn bnde tu wajib ade...nk kate xcukup dana, bnde tu mahl sgt ker?xblh ke mnx sumbangn dr kami ni yg blajo cni ckit2? asenyer bnde tu xde masalh pn..duit pesatuan? duit ahli?yg kami byr dulu?bukn ke dorang jgn antara yg spatutnya brtanggungjwb jgk tntang keselamatn kami kt cni?pe gunanyer prsatuan?...lbh baik ade dr xde...hmmmmmmm lg 1, aku xbrape r ngn mat cina tu sorang..bukn xske, bukn bnci..nk ckp cm ne eh...aku xleh r bila dia ckp, 'klu ana bolh daptkan 1st aid tu, klu xguna, jagalah..'lbh kurang cmtu r ayat dia..ade ke ptut ckp cm tue?kita nk brsedia dr awl...sbb segala kemungkinn leh jadi..aku pn xtau r knp aku naik hangin td,...kui3 malu jgk..memng malu..huk3..tkut plak tu aku tgk mate dia..tajam cm ular..eeeee dh tu plak, yg aku pelik, n nk ketawa sangt2..bl dia ckp dia xkish klu de sape trasa hati, sbb kami yg ada  kt situ bukn semua calon istri dia...hadoi...cm ne leh tfikir n tkuar ayt cm tue?oit adik, blajolah biar hbis dulu...ni aku tgk, cm dak skolh jer lg..lucu btolla mat cina nie...ade ke pk cm tue..ape dia igt aku suka kt dia ke?xtaula kot2 dlm ramai2 tu, de yg bkenn kt dia, or de yg dh jd pilihn dia...tp xyh r ckp cm tu. rase mengjengkelkn...huk3 ah, lntak r...aku pn bukn jatuh suka kt dia pun...hei..mcm2lh org nie...huk3

No comments:

Post a Comment