Monday, April 9, 2012

Jangan cuba menduga sekeping hati...


 
jangan cuba menduga sekeping hati ini, aku takut ia xmampu utk bertahan seandainya ia terusan diuji...aku xingin pengalaman lalu berulang lagi..aku xingin ada lg titik hitam yg mengotori sekeping hati..terkadang dengan kata-kata mampu disalah erti...samada kata-kata itu hanya sekadar mainan saja...aku takut aku akan 'trbabas', aku takut aku akn rebah dan sukar utk bangun kembali...jgn diduga hati wahai manusia yg bernama adam...hati wanita itu tersangat halus dan mudah tersentuh..jangan dipermainkan....aku xsuka pada org yg cuba menyentuh hati dan perasaan aku, aku xsuka pada orang yg cuba menduga hati dan perasaan aku...kerana aku xsuka mempermainkan perasaan org lain, maka jgn cuba utk mmprmainkn perasaan aku..sekalipun hanya gurauan..itu tidak seharusnya ada...bukn kerana aku mudh utk trjatuh, aku takut org yg trjatuh xmmpu utk aku 'bangun'kan....bukan kerana aku manusia yg tidak punya hati dan perasaan, atau kerana hatiku sudah sekeras kerikil..cuma aku ingin menjaga hati aku utk org yg 'selayaknya'...org yg 'berhak' utk aku berikan...aku harus adil terhadap diriku, dan juga diri'nya'....supaya satu saat, tidak ada lagi penyesalan utk aku menerima dia seadanya dan seikhlasnya....jgn diduga hatiku, aku takut aku xmampu, aku tkut aku akan trtewas, sedang kamu, kamu, dan kamu bukan ditakdirkn utk aku...aku hanya menerima pada yang memintakanku dengan cara yg trhormat, dengan disaksikan Allah swt dalam ikatan yg suci....

No comments:

Post a Comment