Thursday, December 22, 2011

penelitian utk subjek Metodologi Penelitian Tafsir dan Filologi




membuat observasi di Masjid Al-Wustha yang terletak at Tibang-Jeulingke, Banda Ace..fisrt aku dtg memng menakjubkan...sgt unic n amazing....member aku prnah ckp pembunaan masjid ni klu diliht seni binanya nk sama cam Taj Mahal..hahah...xtau r btoi x..xcaye tgk pic kt bawh nie..sama ke x...@_@

 yg ni pndangn dr sudut luar...(just gune camere from my phone sony ericsson jer) huhu...amacam? cntik kan?cuba liht, aku xprnh jumpa msjid kt malysia yg trdapt byk menara2 yg diatsnya trdapat byk kubah2 kecil...masjid ni bley tahn luasnya...dan mempunyai 3 tingkat...


ini antara hasil penelitian aku dgn teman aku hafizah....kami harus observasi yg brkaitn dgn alquran...di dlm almari ni trdapat beberapa naskhah al-quran dan juga buku2 ilmiah lain...yg aku hairn dn mnjd tanda tanya, dlm msjid besar ni xde 1 pun kaligrafi al-quran...selalunya klu kt mlysia kan klu msjid msti tulisn kaligrafi yg trgntung di dinding..aku lihat msjid ni byk trdapat tiang2... di tingkat dua sempat kami tinjau,,dia atas tu hanya trdapat tiang2 besar dan juga ruang2 antaranya...xtau fungsinya utk apa..mgkin jgk utk selamatkan org dr banjir besar ataupun jk brlaku tsunami...mgkinlah kot sebb aku tgk, mana2 aku prgi msjid kt aceh nie, kebanyakan msti brtingkat... 

sudut pandang tingkat 2 masjid...










       sempat lg posing..cehhhh haha


No comments:

Post a Comment