Tuesday, March 6, 2012

Manusia yang semakin 'aneh' aku jumpa


aku semakin tidak mengerti dengan orang2 yang hadir dlm kehidupan aku...semakin lama aku hidup, aku merasakn manusia semakin aneh..huhu aku pelik sgt2..samada ign prcaya atau tidak...aku lebih memilih utk tidak prcaya..masakan tidak, tetiba dtg seorang muslimn ni, mngakui bhw kami prnh brtemu dlm mimpinya...wajahku tersenyum dan bertudung labuh..hahahahaha aku rasa dia sedang melawak dan mmperbodhkan aku...yg hangin ckit bl dia ckp seolh2 mksudnya tu bhw kami ni berjodoh....pe mksudnyer tue?sape yg nk dijodhkn ngn dia?huhhhhhhhhhh menjengkelkan...dia nie nk klentong aku pn agak2lah...igt aku nie jenis yg mudh prcaya? adoi..kisah dongeng manelah dia ambik nie...berangan xtentu hala...tp kadang2 rasa brsalah plak bl aku tempelak dia mcm2..bila aku siasat2 ckit sal dia nie, leh tahn jgk...tahu agama jgk..ntahla...yg pnting aku xnk percaya...walaupn brjuta kali dia ckp yg dia xtipu...mals aku nk layan....xmgkin...dh la dtg dr negeri yg memng aku xske...sbb de sejarah kowt..memng dulu aku penh bkwan ngn org yg dtg dr negeri nie...dh tu plak jd pkwe mmber baik aku (akulah yg kenlkn dorang..huk3)..disebbkan dialah aku jdi renggang ngn mmber aku...aku pn xtahulah knp...knp msti dia mmbndingkan aku ngn kwan aku? dia selalu suruh kwn aku tu jd mcm aku..aku pn xfhm...aku adalh aku, kwn aku adalh kwn aku..terimalh seadanya..knp nk soh jd cm aku plak?ape yg baiknyer aku ni?hei..mcam2lah lelki ni...brtambh2 mnjengkelkan aku..dh tu mstilah kwn aku terasa ht wlaupn dia xtunjk sgt..tp aku tahu...alih2 baik aku jauhkn diri..sekarang kami dh xbrhubung..cume ngn kwn aku tue aku ok jer ngn dia cuma xsperti dulu..huhu aku pn xtau pe cite prhubungn dorang skrang..aku pn malas nk ambik tahu..tp buknlh sbb tu sgt aku xske sgt org dr sebuah negeri nie..cume ntahla,...klu mmber2 aku pn sama dgn aku..ramai yg xske org2 yg dtg dr negeri nie..katanya percakapn mereka lebh kasar, prangai lbh teruk..ntahla...klu ikutkn mane2 pn ade...aku pn xtau macmmna mmber2 aku ni menilai dr sisi cm tue tntang negeri tue....cukplah abg aku sorng jer yg brjodh dr negeri tue..aku, sama sekali xnk n klu bolh memng sgt2 xnk..huk3 hmmm mgkin dunia semakin aneh sehingga aku sndiri merasakn diriku juga aneh...ya, perasaan ku yg selalu 'aneh'...

No comments:

Post a Comment