Tuesday, December 4, 2012

Lamaran cinta diterima ^_*

Assalamu'alaikum semua! selamat malam... peace yo! ^_^ hr ni mood aku epy sgt.. sbb lamaran cintaku telah pn diterima..haha mensti korang trfikir2kn mksud aku ni kan...? haaaa ni bukn aku propose someone ke ape..ni sal proposal tesis aku (klu kt aceh ni pnggil skripsi) dah pn lulus.. smalam aku ade gtau kn yg hr ni aku ade seminar proposal. kan3? igt xxx???hehe ok mesti ade yg xfahm kn seminr tu cm ne...msti ade yg fikir cm hadiri satu seminar sperti seminar mnjawab sokln, or seminar ape2lah.. tp ni lain..klu kt aceh ni dia mksud lain..seminar ni cam soal jawab..aku pun pusing nk terangkn cm ne.. huhu ok lah aku cuba fahmkan korangla kan... seminar proposal yg aku hadiri cm satu sesi soal jawab ngn lecturer tentng proposal tesis yg aku dh buat... di sini 4 org lecturer (tp aku td just 3 org lecture jer) yg akan mnguji dan brsoal jawab tetng propol kite.. yg diteknkan adalah latar belakang masalah tentang tajuk tesis kite yg mmbuatkn kite nk kaji tentng itu.. ni yg sangt2 pentingla.. sbb melalui permasalahn ni lah kita akan kaji dan menjawab dan mncari penyelesaian dr prmasalahn trsebut... nk diceritakn tentng pengalamn aku seminr td, memng aku takut jgkla...mcm2 rase ade..nk2 salah seorng penguji (lecturer) tu PA (mentor) aku...fuhhh dh la dia takut2kan aku.. ade dia suruh aku bukak cadar (purdah) klu x aku xdapt ikuti seminr tu..aku bukn main gelabh..mcm2 alasn aku bg..memng wktu tu kwn2 aku soh aku bukk jer.. aku hmpir2 nk bukk jgkla, tp last2 aku cakp aku dh selesa pakai cm ni..nasib baik bapak (lecturer) tu terima alasan aku..dh tu siap trsengih2...saje je nk kenekan aku..setiap kali jumpe msti dia suruh aku bukk cadr.. memngla trkadang aku ase aku ni cm kurang ajrla kn..ye lah, diakan lecturer spatutnye xde maslah utk aku bukk cadr..tp aku punye pndirian, apath lg mstila aku malu.. ye lh, org pkse2 kite, msti kita ase segn kn? tp aku ase bapk tu saje jer nk tahu aku ni cm ne..saje nk kenekn aku..huhu bapk tu memng ngn ank mlysia, suka gurau2..tp kadang2 aku malu jgk trserempk ngn dia, tkut pn ade.. tp xpelh, tu xpnting sgt..tentng seminr aku td, alhmdulillah aku leh jawb segala prtanyaan.. yg psti lecturer2 semua cm senyum2 bc tajuk tesis aku... msti korang trtanye2 kn apela tajuk tesis aku tu kn... aku pn malu gak nk ckp..hehe okla aku gtau tajuk tesis aku sal 'Tafsir Ayat-Ayat Cinta Dalam al-Quran"... mesti korng igt aku ni jiwng kn??( aku rockers+ brutal.. xde jiwng2 kot, tp sometimes kot layn prasaan..ngeeee) aku pn xtau aku trtarik sgt nk kaji tentng ni..ye lh klu tgk skarang, ramai sgt yg brbicara soal cinta, xkishla buku2 ilmiah, novel, buku2 motivasi semua byk brbicara tentg cinta..semua mmpunyai tafsiran sndiri dlm soal ni tp bagaimana pula dgn keterangn2 Allah tengtang ni?? xramai yg menfsirkn ayat2 trsebut dan setahu aku, aku belum jumpe sebuah kitab tfsir yg menerngkan secara khusus tentng ayat2 cinta Allah ini, bagaimana para mufassir menerangkan berkenaan ayat2 ini..maka dgn itulah aku cuba utk memngumpul dn mengkaji tentg hal ni...sebagai salah satu cara utk memahami ayat2 Allah dan dpt diamalkan dlm kehidupn sehari2.. aku td siap kene perli kt lecturer (perempuan) aku td..dia cakp xpadan ngn aku pakai purdah, berani buat tentng cinta..( tp dlm nada gurauan) semua ketawakn aku..trmalu sndiri..kui3... memng kadang2 aku sndiri pn segn ngn tajuk aku disebbkan perkataan 'cinta' tu.. tp alhmdulillah prposl aku xde masalh n xprlu diperbaiki...dan aku lulus dgn tajuk tu.. cuma skrang tunggu surat dan pembing aku siapa, kemudian barulh mula buat tesis..moga2 dipermudhkan lg urusan aku dan sahabat2 aku yg lain trmasuklh dia... sape? adelahhhhhhhhhhhh rhsia..huahaha.. haaa lupe nk cite satu lg..igt x yg aku cite sal lelaki yg gtau aku' ana suka enti' tu??? nk ketawa ase (memng da ketawa pn td)  jahtkan aku? huk3 cm ni cite dia, td aku adelah wt status aku kt fb, aku tulis kt fb tu lamarn cinta aku dh diterima.. so dia bc status aku..lpas tu dia sms la aku, wt muka lak tuh..cakp ape mksud aku wt status cm tu, n dia cakp xde pluang dah utk dia cintai aku... adoi, ape kenela ngn dia nie.. geli aku. kadang2 kesian jgk..tp nk wt cm ne, prasaan xleh dipksa2 kn?? memng muka dia bolh tahnla, tp tu bukn alasn utk mnukai seseorng kn? dan agama dia pn ok.. cuma aku ase xmngkin kot ngn dia... biarlh dia pk cm tu.. xprlulh dia brharp lg..cukpla sekadr kawn biase je...yg pnting jodh dh dtentukn...kan3? hehe  oklah stakat ni je dulu kot utk mlm ni...  nk layn adam n hawa plak jg gi..ngeh3 ok blah dulu, salam.... smile always! ^____^

No comments:

Post a Comment