Sunday, December 2, 2012

suka aku??? erkkkkkkkkkkkk


Assalamu'alaikum...peace yo! saranghea... ^_^ brsykur kepada Allah krn masih mmeberi kita kesempatan tuk terus brnafas dimuka bumi dan selawat dan salam kepada Nabi Muhammad saw yg telah mmbawa nikmat Iman dan Islam, yang mmbawa kita drpada jahil kepada kebenaran... mlm ni terasa suram..tp ade sesuatu yg mncuit hati penulis mlm ni..kejadiannye bru jer brlaku.. masa aku layan habis ngn cite carekarama yg aku bru downld, yaitu cite 'Atas cinta, bawah cinta', asyik aku dok gelak2 tgk cite ni, tetiba aku dpt msg.. 'ana suka enti'..dr seseorang.. sape? mstilah dr seorng lelaki..ngeh3 geli hati aku... ha3 smbungnya lg, 'krn Allah'... smbungnya lg..' ana suka krn agama yg ada dlm diri enti, tp simpan dulu'.. lbh kurang mcm tu lah msgnye..  hai, aku xsangka la plak dpt luahan prasaan dr seorng lelaki...hadoi, aku ase dia ni wt lawak ke ape..apela dia tgk pd aku ni? hei, buta ke ape? huk3 sejujurnya la, aku ni bukn layan sgt bab2 perasaan cintan cantun cm nie.. eee tolonglh, aku xsuka rasa serba salh... aku pn xtahulh dgn diri aku ni, aku ni bukn nk kate anti lelaki, tp aku ase lelaki ni byk yg xleh nk prcaya... ntahlah... aku prcaya ade lelaki yg baik..tp setiap kali aku nk prcaya, aku memng tkut...aku tkut aku akn kecewa..prasaan kecewa tu bukn sesuatu yg mudh utk dibuang..lukanya bukn mudh diubat begitu saja... lg satu, aku ni paling pntang dgn lelaki yg manis berkata2, or brgurau terlebih.. cntohnya cm perkataan 'ustazahku' 'my wife', 'ye sayang', or 'ustazah comel' etc.. tlonglah wahai lelaki, aku ni wlaupn brutal, giler2, suka brgurau, tp xde aku nk gurau ngn lelaki  abg, syg, anje, ustzku ke ape ke... rasa sesuai ke brcakp us, utazah tp brgurau mcm tu.. ase xselayak ngn panggiln us, ustazah... bg aku lelaki mcm ni lelaki yg sama di luar sana, pndai brkata2, gatal n sejenis dgnnye...sbb tu aku makin meluat ngn org laki...aku xnafikn aku ni xdelh baik pn, prangai pn nth pape.. tp aku xske gurauan sperti ini..sbb selalunya bnde2 mcm nilah yg akan mngusik prasaan..bl dh 'trlanjur', sush nk buang... kite sndiri pn tahu, manusia mudh mngikut prasaan yg dirasa... so aku ase, ptut berhati2 dlm soal mcm ni..slalunye lelakilah yg suka main2 gurau mcm nie.. tolonglh wahai lelaki, klu xske, xyahla nk gurau sgt...klu suka skalipun hormtilah harga diri seorng muslimh.. aku memng trase bl ade lelaki gurau ngn aku mcm ni...aku ase aku teruk sgt..klu x msti mrk hormati kn???? tp xpelh, aku xkish sgt... aku jadikn bnde tu suatu kesilapn dr diri aku sndiri yg prlu aku ubah...ade la tu mne2 yg salah pd diri aku smpai ade yg brani brgurau mcm tu....ok lah kite kembali kpd cite aku td... lpas dia cakp cm tu, aku awal2 cakp, aku memng ok klu stakt suka seorg shabt, tp utk lbh2 baik lupakan....bukn aku xhormati prasaan dia cume myb blom masanya.. aku blom ase nk trima mne2 lelaki sbb hti aku skrang tlh pn ....(secret) hehe lgpun ht aku sekarng ni ntahla..sukr utk diduga,...sejujurnya aku sntiasa mnjadi mnusia yg mncintai dlm diam.. yg ni aku xnk jelaskn..sbb itu rhsia hati aku. huhu.. cuma di sini aku nk nasihtkn kpada sahabt2, jgnlah mudh melafz kata cinta, simpanlh utk yg halal.. if kamu rasa cinta kamu adalh sesuatu yg brharga, maka jagalah dia sebaiknya.. slagi blum halal, jgn lafzkn..sekalipn kamu telh jatuh cinta, ketahuilh, manusia mudh trtipu dgn perasaan sndiri...seandainya kamu yakin dgn perasaan kamu, jagalh sebaiknya melalui pengharapan pada Allah, bukn mngajak2 dia utk brkapel... jika benar cinta, mintalh dgn cara yg trhormat.. (melamr utk sebuah prkahwinn) ok? peace yo!!! jmpe lg di entry yg lain...^_^ Assalam....

No comments:

Post a Comment