Thursday, April 18, 2013

SABAR ITU INDAH


hari ni aku belajar... utk lebih bersabar dan berhati-hati.. dua prkara yg brlaku dlm hari sama.. malang sungguhkah aku hari ni? sudah takdir Allah... aku melalui dua kesedihan... tak mengapa, Allah sedang mnguji aku. pertama, aku kt P2M di Biro Akademik utk mngetahui Praktikal aku diluluskan.. dengan keyakinan dan harapan, aku bersama2 sahabat ke sana.. sudah perancangan Allah, aku serta beberapa orang sahabt tidak diluluskan tetapi masih dalm cadangan.. pada mulanya, sukar utk menerima.. trasa tidak adil.. nmun jauh di hati, aku cuba redha dengan ketentuan-Nya... DIA lebih tahu apa yg trbaik buat hamba-Nya... aku cuba brsabar dan  berlapang dada.. xmengapa, harapan masih ada.. aku tetap brdoa dengan penuh pengahrapn, moga aku masih ada peluang utk praktikal atau KPM semester ini jgk. moga kami masih diberi kesempatan utk turut serta.. in sha Allah... yg kedua, aku dan kawan aku membonceng motosikal ke tempat perawatan bekam... memndang kan ini pertama kali aku membawa motor sejauh ini, aku cuba beranikan diri dan bertawakkal kepada Allah.. alhmdulillah selamt pergi dan kembali... hebat jgk aku nieh..huhu yg xbestnyer bila swaktu perjalanan pulang, aku brhenti d trafic light, u turn di situ.. sedangkan disitu menjadi kesalhn bila u turn.. sungguh aku xtahu, n aku xnampak pun polis di pondok tepi jalan.. Allahuakbar.... rp 150,000 melayang cm tu jer.. tp syukur, kami tdk dibawa kebalai... masih tetap cuba bersabar dan terima hari ujian ini dgn keikhlasan.. pelajaran utk aku... lepas ni aku akn berhati2... ape2 pn, setiap yg trjadi ada hikmah-Nya... Allah ingin menguji setiap hamba-Nya.. jangan berburuk sangka pada-Nya... mungkin yg trjadi krn dosa kita, mungkin krn ingin menguji kesabaran dan keimanan kita.. sentiasa bersyukur kepada-Nya.. Allah xpernah menzalimi hamba-Nya, tetpi kita yg sentiasa mnzalimi diri sendiri... Hasbiallahu wani'mal wakil.....

No comments:

Post a Comment