Sunday, February 12, 2012

Manusia yg semakin kejam???


sebenarnya aku xhabs fikir, knp msti manusia prcaya kepd prkara2 syirik...apa gunanya mengucap dua kalimah syahadah, solat lima waktu, puasa, byr zakat n sume2 tue klu masih mengguna prkara syirik utk mmbalas sakit hati dan hasad dengki? kadang2 aku xfahm, ape yg kau dengkikan sgt ngn kuaga aku?ya Allah, terasa pedih ht ini menerima semua ini...tp kami redha dan pasrah krn aku tahu segalanya xmgkin terjadi tnpa restuMu..mgkin ini adalah ujian kami utk trus kuat brpaut didahanMu...bagaimana aku x sedih, yg trkena adalah org yg sgt aku cintai..bagaimana aku xrasa sakit, yg trpaksa melalui derita tu org yg sngt aku hormati? sungguh ya Allah, trkdang aku rasa xigin prcaya..aku msih ragu2..dan aku xfahm knp knp msti dia lakukn itu? perkara syirik adalh brdosa besar..sedarkah org yg buat semua nie? tahukah dua jiwa yg sedang trseksa menanggung derita nie...?sungguh aku xtahu siapa, dan xign mmbuat andaian sesiapa pun...aku hanya brharap org yg mlakukn semua ni akn sedar dan brtaubat..ya Allah bukaknlh pintu hatinya utk kembali kepadaMu...aku xingin brdendam dan mmbenci sesiapa pn...kita bukn penghukum..aku sedari itu...ya Allah sembuhkanlh org yg aku cintai dan dia yg sgt aku hormati...kuatkan hati2 kami menerima semua ni ya Allah..aku brharap, bhw 'dia' xkn mmbalas dendam ats prbuatan org tue...tolonglah jgn brtekad..pasrahkn diri..sembuhkanlah ya Allah...sabar dan ikhlaskanlah kami...
 

No comments:

Post a Comment