Monday, February 6, 2012

tiada jodh...bukn brmkna menolak lelaki yg baik..kn??


berdosakah seandainya menolak lamaran lelaki yg baik? trkadang perasaan takut tu timbul..tringt ummi us hakimi prnh mnyebut dlm kuliah mgrib semalam..'seandainya ada seorang lelaki soleh melamar kamu, jgn menolak dan berharap akn datng lelaki yg lbh baik dr itu'...aku telh pun melakukan itu..aku tkut, sekiranya aku terima, dan bl satu saat dia kmbali lg pd aku,wktu tu aku xbolh undur balik..aku tkut sbb aku tahu bagaimana keadaan dia..aku tkut xkn ada org disisi dia..bukn aku mennti dia atau brharap..krna aku dh terima kenyataan...dia sungguh kasihan, sgt polos..walaupn byk menyakiti hati aku..sukr rasanya utk tidk brfikir tntang dirinya...ntahla, aku xfhm knp..wlaupn dia sudh mnjauhi dn mmbuang aku dr hidup dia..sungguhpun dia xmnganggapkan aku shabat dia, nmun dia sgt mmpengaruhi hidup aku...sukar rsanya utk mmbuka pntu ht lg..kuncinya sudh aku buang jauh2 ke dasr lautan kehampaan..bukn brputus harapn dr rahmat Allah..cuma mmbiarkan tkdir yg mnntukan..jika jodh telah datang, sudh tentu Allah akn membuka pintu hatiku dan meletkkan perasaan cinta dlm hatiku..sekali lg aku serhkan jodhku pd DIA..jgn ditanya lg soal ht, krna aku tiada jawapn utk itu....cubalah 'ayat' mk aku dulu, bru clas..if mk aku ckp ok, aku go on je lh..kui3 anak yg solehh xkn mmbntah kata2 mknya...heheh selagi brtanya pd aku, slagi tu aku akn say no!...duhai sang pemilik cintaku..aku xtahu siapa kamu, dimana dirimu..aku msih belum mndambakan dirimu saat htku mash menahan luka..jk kau ign dtg, bwlah brsama penawar utk mngubat dan mnutupi luka2 ku..maafkan ku kerna prnh mncemari sekeping ht dan brlaku curang pd dirimu wahai jodhku..bukn niatku, dtgnya sukr utk ditahn saat dia sudh trpnjara dan mndiam dlm hti, sukar utk mmbuangnya dan aku tlhpun mncoba utk setia hnya padamu wahai jodhku...aku brharap aku tidk trsalah dlm mmbuat keputusan..maafkan aku kpd sesiapa yg prnh aku menolk..bukn krn tidk cukup baik, mungkin itulah dinamakn tiada jodh..dan aku msh mnnti jodhku...

No comments:

Post a Comment