Thursday, January 12, 2012

CiNtaku PAdaMu bAGaiKan HuRuF-huruF yanG tErPatri di sEtiAp hElAiaN KiTAB.."


(˙˙●., ♥ Hatiku seperti buku ,,.Di halaman pertama aku tulis nama Tuhan dan orang tuaku, krn tnp mereka-- aku tak ada di dunia ini...
♥ Dihalaman selanjutnya aku tulis nama teman temanku, krn mereka sangat berarti buatku
♥ Lalu kubuka sampai bagian tengah, kutulis nama orang yg prnh menyakitiku-- krn bagian tengah mudah disobek dan dibuang..
♥ Dan halaman terakhir ku tulis namamu, krn kamu akan menjadi seseorang yg sangat berarti selamanya dan sampai akhir cerita buku kehidupanku..
(˙˙●., ♥♥♥♥♥ ,.●˙˙)
  
aku xtahu siapa 'dia' yg akan ku tulis di halaman hatiku yg terakhir..jika dia adalah halaman tengah yg telah aku buang, maka tiadalah lg selepasnya sehingga datangnya seseorang yg datang dihadapan imam dan mengungkap akad dan janji setia. aku masih mananti dgn setia..dan aku hanya ingin setia dgnnya..walaupun aku xtahu siapa dia..

 "disini pernah ada rasa simpati
disini pernah ada rasa mengagumi
 rasa ingin memilikimu
memasukanmu ke dalam hati ini 
menjadi penghuni..
mencoba berlindung dibalik fitrahnya hati 
untuk mencari kebenaran diri
namun ternyata semua hanya permainan nafsu
untuk memburu cinta yang sumur
aku tertipu...
Tuhanku...berikan ku cinta yang KAU titipkan
bukan cinta yang pernah ku tanam.."

kau adalah kenangan dan 'dia' adalah kenyataan...untuk mendapatkan yg soleh, aku harus berusaha untuk menjadi yg solehah..aku setia menanti..antara aku dan dia, doa sebagai penghubung...aku belajar dari kesilapan dan aku xigin mengulangi lagi..aku pernh jatuh dan kelelahan, dan aku harus bangkit...semua tu mengajarkan aku cinta xsemestinya memiliki...Allah memberi apa yg kita perlu, bukn apa yg kita mahu..DIA yang tahu siapa yg selayaknya utk aku...aku setia menanti pada seseorang yg telah tertulis namanya di loh mahfuz utk ku..jika tidak didunia, aku yakin di syurga kelak akn bersama....yg penting cinta yg hadir bersama redhaNya..cinta kerana Allah..

♥ Jarak paling JAUH antara diriku &dirinya adalah saat dia diHADAPANKU tapi dia BUKAN MILIKKU..

♥ Jarak yg PALING DEKAT antara diriku & dirinya adalah saat dia menjadi yang HALAL untukku..

♥ Dan HAL yang dapat MENYATUKANNYA adalah CINTA karena Allah dalam IKATAN PERNIKAHAN yang INDAH & DIREDHAI olehNYA..

aku xkan pernah berhenti untuk menantikan 'dia'..'dia' adalah org yg akan menjadi imamku nanti, 'dia' lah yg akn memimpin tgn ini menuju jalan redhaNya..'dia'lah yg akan memberikan perasaan  selamat bl bersamanya..'dia'lah yg akan bersama2 mngayun smpan utk ke pulau bahagia yg kekl abadi..ku tunggu lamaran si dia.....yg kuharap bukn putra raja, bukn kaya harta, bukn juga elok paras rupa, tdk juga yg sempurna sift jasmaninya..cukplah bagiku insan yg biasa, yg sedap dipandang mata, yg sederhana hidupnya, yg sempurna sifat rohaninya...dan yg kuat semangt jihad pada agama...
"salam cinta yg belum bersambut lagi, ku elus lembut rindu yang meyelubungi hati, angin yang membawa tanpa arah yang aku sendiri x pasti, ke mana ia pergi membwa doa kudusku kala dinihari, dalam mujahadah cintaku merintih sunyi, menanti akad yg disambut dengan tulus suci.. duhai mujahid yg tercipta untukku, tidakku tahu siapa dirimu, dimana kamu, dan seperti apakah dirimu, namun tetap ku tunggu kau datang singkapi rindu dalam simpuln janji ini, mengikat cinta agar terpatri redha Ilahi, menuju kehidupn yg diberkati, demi mencari ketenangan hati.."

wahai cinta, jangan kau terlalu menguji dgn panahan nafsuku, jgn kau uji dgn keinginan hatiku semata...dtglah cinta saat kau bersedia menerima arahan dr Tuhanmu, dtglah kau menghuni hatiku saat ia benar2 halal utkku sematkan dengan setulus hati..bersimpuhlah disitu dgn tawadduk dan pengabdian kepadaNya..datanglah kau cinta saat DIA benar2 redha utk kau sentuh hati dan perasaanku ini..akan ku sambut dgn seikhlasnya, menerima apa adanya tentang dirimu wahai cinta..dtglah mmbawa rindu utk terus belayar hinga ke muara yg kekal abadi...bawalh cinta brsamamu sebuah kasih yg suci yg membawa kita hingga ke syurgaNYA...tahukah kau cinta?
"aku ingin menjadikan 'kau' sesuatu yang sukar untuk aku perolehi, kerna yang 'sukar' itu memerlukan kesabaran..kerna yang 'sukar' itu selalunya sangat tinggi tempatnya dan sangat berharga nilainya..kerna yang 'sukar' itu terlalu istimewa" 
tahukah kau cinta? yg 'sukar' itu adalah kau...cinta yg dianugerahkan olehNya..cinta yg bersulamkan redhaNya..aku memerlukan kesabaran utk memiliki'mu', aku perlu menjaga hatiku utk mendapatkan 'mu'..aku perlu menganyam rindu dgn keimanan dlm penantianku terhadap'mu'...menanti saat kau melafaz sakinah.."uhibukifillah"..

wahai cinta... Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… Seperti kata yang tak sempat diucapkan kayu kepada api yang menjadikannya abu… Aku ingin mencintaimu dengan sederhana… Seperti isyarat yang tak sempat dikirimkan awan kepada hujan yang menjadikannya tiada..(。◕‿◕。) *.¸.*(¯`v´¯)
cinta..aku tunggu diri'mu' bersama2 doa kudusku... 




No comments:

Post a Comment