Tuesday, January 3, 2012

sesaja merapu merepek by miz sepet

member aku selalu kate aku ni sepet..kadang2 de yg pnggil jepun..sepet sgt ke mata aku ni? selalu jgk aku dok depn cermen menilik..hish, xdelah sepet mane...ok jer rasenyer..hu3 bile senyum pn nmpak ok jer..cuma nmpak mcm nk trtutup mata kowt..heheh dulu ms kt sekolah, kawn aku selalu tegur bl aku ketawa.."wei mu napok ko dok mu suko tue?xnapok biji mato aku tgk" adoi...tu kt sekolh, kt kolj dulu pn sama..lagi teruk aku dpt gelaran..bl aku jd tim naqibah, tau mmber2 aku pnggil ape? "mak usrah rock" huhu..bl aku jd exco, dpt plak gelaran "exco pling jangok"..huhu nasib baik sekejp sebb aku letk jawatn krn de masalh kuaga...prnh jgk mmber aku ckp, aku ketawa cm kucinglah...ooo mntang2lah aku mint kucing..tp kucing comel..kih3.mata aku ni sepet sgt ker?hairn jgk aku..aku ase xdelah sepet mno pn...tp mat lutfi ckp mata sepet comel..hahaha sebb mata dia pn sepet..kui3 ye kowt...terima je lah seadanya..xkisahlah org nk ckp aku rccker ker, mt sepet ker, asal aku xgnggu idup org..hu3 tp aku suka tgk lelaki brmata sepet..mcm rain...comel jer bl senyum..aku pn rsa dia cute cm kucing...hahaha aku xkish pn org nk ckp apa kt aku...org puji lg la aku xkisah.erkkkkkkkkkkkk ye ke? ye la kowt..kua3 aku sbenarnya suka bl org ckp aku ni tinggi..(biarpun pendek) xtau r, aku xske org ckp aku pndek...aku nk tinggi..heheh aku lg suka org puji, "wei, kau nmpak tinggilah" wah...bangga tue...dr dorng ckp aku ni comel ker, mkin slim ker, senyum aku cntik ker, mata aku cm jun sang ker, muka aku licin ker..baik dorng puji aku tinggi..brulah aku proud...hu3 cm ne ek nk jd tinggi? aku selalu bandingkn diri aku ngn member2,..tp setiap kali tu lah aku kalh..memng dh Allah jadikn aku cm nie..ni dr gen arwh baba r nie..arwah baba xde tinggi sgt..heheh tp brsyukur pe, aku dlahirkn bukn dr golongn kerdil..n ramai lg yg lebih pndek dr aku..brsykurlah dgn segala kekurangn n kelebihn yg Allah bg..semua tue kebesaran Allah...aku pn xfhmla dgn org2 yg buat plastic surgery tue...operate sn, operate cni..nk soh hidung mncunglah, nk soh pp tulng tinggilah, nk bibir seksi cm angelina joli lah..hai....nk2 org seagama kita sndiri...yg pakai botox pn ade..cucuk sane, cucuk cni..adoi..alih2 xmnjadi, brulah nk mnyesal..nk undur pn xboleh..lg dasyat bl pakai susuk...nauzubillah..syirik! skarang zamn tknologi dh maju2..mcm2 bolh buat...tknologi plak dgunakan pd bnda2 yg mnentang hukum Allah...brtaubatlah kalian yg hnya mncintai dunia semata..
          Meliht isu semasa sekarang di Malaysia, aku sungguh kagum dgn pemuda2 mahasiswa yg bangkit menentng kezaliman...inilah pejuang yg bukn hanya tahu berkata2 dan semangt brkorbar hnya trpndam di hati,..inilah pemberani menegakkan keadilan dan kebenaran..biar menitis darh sekalipun...inilah anak2 muda yg harus dibangga masyarakt...yg ambil bert tntng keadaaan ummah..bukn hanya mmbutakan mata, memekakkan telinga dgn kezalimn yg jels2 trliht di depan mata...Allahuakbar! serasa ingin brsama2 mereka..hairn bl ada yg mngatakan mereka mmbuat rusuhn sedngkn mereka hanya brdemostrasi utk mndaptkan hak..hairn kpd mereka yg menuduh semua itu hnya brsandarkan politik sedangkan kita jelas2 tahu kebangkitan mahasiswa adalah krn apa...semoga akan brtambah pemuda2 yg brjiwa khalifah ini! Allah sntiasa bersama dgn org2 yg sabar di jalanNya, yg mnegakkan agamaNya, dan menntang kezalimn..Allah brsama2 org2 yg benar..semoga Allah melindungi mereka dr kezaliman dan kejahatan..semoga mereka2 yg trcdera diberi kesembuhn olehNya..teruslah bangkit dan brjuang wahai jiwa pemuda! bukalah mata hatimu utk melihat dunia kita sekarang..umat yg semakin lelah, dan tenggelam oleh mainan2  yahudi laknatullah..kita diserang oleh mereka secara halus..bukn dgn snjata2 seperti yg di Palestin...kita diserang dengan serangan saraf....diserang melalui pemikiran dan ideologi yg jaht, busuk dan rosak! melalui semua itulah, semakin lama, pemuda2, dan msyarakt kita hanyut...pemuda2 yg brjiwa pejuang harus bangkit menegakkan asma Allah! bukakan mata masyarakat tntng kezaliman dan serangan2 halus yahudi yg semakin menular dlm urat nadi masyarakt hr ini.. ya Allah aku hmba yg lemah...

"Jika aku dipenjara, aku boleh beruzlah dan beribadah. Jika aku dibuang negeri, aku boleh melancong percuma dan jika aku dibunuh, maka aku dapat bertemu Tuhanku sebagai seorang shuhada" - Sheikh Abdul Qadir Audah

Firman Allah SWT, bermaksud 'Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu' (Surah Muhammad, ayat 7)

No comments:

Post a Comment