Tuesday, January 22, 2013

Hikmah dr Setiap Kejadian...

Untuk kesekian kalinya aku merasa gegaran di bumi Serambi Mekah ini (Aceh)... rasanya semakin kuat dr beberapa hari yg lalu.. di pg yg sunyi, aku merasakn gegarn saat aku berada di sujud terakhir tajajudku.. Allahu Allah... sahabt2 ku sudah kelam kabut utk brsiap sedia.. smpat ht aku brtanya.. tahajudku yg terakhirkah???? seusai mengaminkan solatku, aku brsiap2 mnyarungkn jubh yg sudh trsedia... sempt juga mlihat sahabt2 takut2 masih ade yg blom trjaga.. seketika trdetik dlm hatiku, Allah mungkin ingin mengejutkan hamba-Nya utk bangun menunaikn solat subuh! semua ni ada hikmah-Nya.. Teguran atas sgala kelalaian.. istighfar sebelum trlambat..bila2 masa saja Allah ingin mngambil nyawa dr hamba2-Nya..xkira masa dan ketika..yg diharapkn moga pengakhirn hidp dengan husnul khatimah... hina-Nya hamba ya Allah, mengingatiMU hnya dikala kesusahan dan kesempitan.bl merasa diri prlunya pergntungan.. insafnya hnya seketika... semoga diampunkan dosa, dtuntuni hidup... hidup ini trlalu singkat sbenrnya utk mnusia trus trumbang ambing dgn dosa.. tp manusia tetp trleka bl ada rasa senng di jiwa mrk.... Allah, hidup dan mati seseorang hmba itu, semuanya pd ketentuanMU...

"DIA memberikan hikmah kepada siapa yg DIA kehendaki. barangsiapa diberi hikmah, sesungguhnya dia telah diberi kebaikan yg banyk. Dan tidak ada yg dapat mengambil pelajaran kecuali org2 yg mmpunyai akal sehat" al-Baqarah: 269

2 comments:

  1. insyaallah dah selamat skang... kene cepat habis nih, hahaha

    ReplyDelete
  2. haha..in sha Allah mudah2an...best diala, da nk wisuda..huhu :D

    ReplyDelete